۱۳۸۸ آبان ۲۴, یکشنبه

لرد بایرون

دیروز توی ترافیک پشت چراغ قرمز گیر کرده بودم که یک هو یک پلیس راهنمایی رانندگی عصبانی سمت ماشین امد و با تحکم داد زد کمربندتوببند ! من که کمربند ایمنیم را تا بیخ بسته بودم در حالی که میگفتم من که بستم با دست کمی کمر بند رو کشیدم که آقا پلیسه ببیند که خلاف نکرده ام! با این حرکت آقا پلیسه فوری خودش را لای ماشینها گم و گور کرد.چراغ که سبز شد راه افتادم و رو به پلیس دیگری که انطرف میدان ایستاده بود گفتم" به جان پدرت کمربندم رو بستم" تازه خدا را شکر کردم که به جرم نگذاشتن کلاه ایمنی جریمه ام نکردند!
در این مملکت مظلوم آدم باید مرتب خدا را شکر کند! که به جرمهای نکرده دستگیر و محاکمه نشود! ادم باید مثل آقا خرگوشه محکم گوشهایش را بگیرد و در برود تا همین طوری و بی دلیل دستگیر نشود و گوشش را نبرند و بعد بیایند تعداد گوشهایش را بشمرند.
یکبار ادم به خودش می اید که به جرم نرم یا سخت رفته آب خنک نوش جان کند. و تازه وقتی حواس همه خادمین امنیت به آدم و امثالش گرم است و مشغولند به زدن و گریاندن مردم با اشک ور هستند وسط شهر, روز روشن گردنه گیران نامرد در ارامش خیال بی ترس از بگیر و ببند, به بنده ای از بندگان خدا ظلم میکنند. انگار جرم ما که حق میگوییم سنگینتراست از انها که حق ملت را ضایع میکنند برای همین حافظان امنیت دنبال گیر انداختن ما هستند نه ادم کشها و جنایتکارها!
در این ملک مظلوم همه چیز نکته است مثلا مسئول رفاه مردم باید خودش در رفاه کامل باشد تا خدای نکرده درد مردم را لمس نکند. تازه یکی از حامیان سینه چاک جان فدایش هم که پابرهنه میدود وسط تا مثل شوالیه از شاهزاده خانم حمایت کند که نکند کسی از گل نازک تر به لرد بایرون شارینگهام که پولش را از نفت خلق ا.. در اورده بگوید تا کسی نپرسد که بایرون چقدر برای ثروتش زحمت کشیده است. تازه جناب لرد که غیر از هنر شان در کسب پول به هنر های دیگر نیز اراسته اند وسط حرف منتقدان میگذارد میرود چون مطمئن است که هرچی هر کی بگوید ایشان جایگاهش محفوظ است. خب با این وضعیت باید آدم خیلی هوای گوشهایش را داشته باشد!

۱ نظر:

  1. ماشالله به اين لحن شيرين !
    تولدت پيشاپيش مبارك.
    موفق و پيروز باشي.

    پاسخحذف